Een fout geparkeerde bus op en laad- en losplaats. Het nadeel van “modern parkeren’ op de stoep.
De instapmarkering bij de tramhalte. Omdat de halte in een bocht ligt, is het eerste stuk van de halte niet verhoogd.
Een oversteek met kanalisatiestrepen. Wij vinden dit geen veilige oversteek; alleen met een zebrapad wordt de voorrang voor de voetganger geregeld. In Amsterdam worden er alleen bij een zebrapad geleidelijnen aangelegd.
De afvalcontainers zijn vanaf de gevelkant niet goed toegankelijk. Ze moesten zo dicht op de stoep omdat anders de bovenleiding van de tram geraakt zou worden. De inwerpopening kan ook aan de straatkant, dan is er genoeg ruimte.
Scooter op de stoep en fietsen half aan de nietjes. Om erdoor te kunnen moesten we de fietsen eerst verplaatsen.
Fietsen op de stoep. Er zijn genoeg fietsnietjes bij gekomen, maar zelfs sportschoolbezoekers willen hun fiets vlak voor de ingang stallen…
We ‘beschouwen’ de geleidelijnen bij de rubber instapmarkering. Door de bocht in de weg kon de tramhalte niet helemaal opgehoogd worden. Dit is geen standaard-oplossing, maar het beste wat mogelijk was op deze plek.
Eén foute scooter en je kunt er met een rolstoel niet meer langs, ook aan de andere kant van de plantenbak. En als er één fiets of scooter staat, staat, volgen er meer.